w sprawie zasad rejestrowania procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Kolno

Zarządzenie Nr 116/12
Burmistrza Miasta Kolno
z dnia 11 stycznia 2012 roku

w sprawie zasad rejestrowania procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Kolno


Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1.


Celem zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, wprowadza się zasady rejestrowania procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta Kolno.


§ 2.


Każda pisemna instrukcja lub procedura kontroli zarządczej, zwane dalej procedurą podlegają rejestracji, niezwłocznie po ich podpisaniu przez Burmistrza Miasta w formie Zarządzenia lub Przewodniczącego Rady Miasta w formie Uchwały Rady Miasta.

§ 3.


Rejestr procedur kontroli zarządczej prowadzi Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta według wzoru stanowiącego załącznik do zarządzenia.

§ 4.


1. Procedury przed podpisaniem podlegają konsultacjom we wszystkich komórkach organizacyjnych, których dotyczą.
2. Projekt procedury przekazuje komórkom organizacyjnym wyznaczony pracownik Urzędu Miasta celem konsultacji. Uwagi komórek merytorycznych przekazywane są do wyznaczonego pracownika w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu procedury.
3. Projekt procedury pod względem prawnym opiniuje radca prawny.
4. Po analizie uwag, wyznaczony pracownik dokonuje odpowiednich poprawek projektu procedury i przekazuje go bezpośredniemu przełożonemu i radcy prawnemu celem akceptacji.

§ 5.


1. Podpisane przez Burmistrza lub Przewodniczącego Rady Miasta procedury, podlegają obowiązkowej rejestracji w Rejestrze Procedur Kontroli Zarządczej w Urzędzie Miasta.
2. Obowiązek zarejestrowania procedury w odpowiednim rejestrze spoczywa na pracownikach, którzy przygotowywali procedurę.
3. Zobowiązuje się osoby wymienione w ust. 2 do rejestracji procedury w terminie 3 dni od dnia otrzymania podpisanej procedury.

§ 6.


1. Zobowiązuje się komórki organizacyjne Urzędu właściwe w sprawach objętych procedurą i odpowiedzialne za jej stronę merytoryczną do prowadzenia we własnym zakresie właściwych ewidencji niezależnie od rejestru wymienionego w § 3.
2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1 powinna w szczególności umożliwić zachowanie jednolitego, narastającego w ciągu roku, sposobu oznaczania procedury.

§ 7.


Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Urzędu informuje Sekretarza Miasta, o każdym przypadku nie przedłożenia procedury celem rejestracji w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3.

§ 8.


Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

§ 9.


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Burmistrz Miasta Kolno

Andrzej Duda

Metryka strony

Udostępniający: UM Kolno

Wytwarzający/odpowiadający: Roman Pomichowski

Wprowadzający: Roman Pomichowski

Data wprowadzenia: 2012-02-02

Data modyfikacji: 2012-02-02

Opublikował: Roman Pomichowski

Data publikacji: 2012-02-02