w sprawie zmiany Regulaminu pracy dla Urzędu Miasta Kolno.
Zarządzenie Nr 273/13
Burmistrza Miasta Kolno
z dnia 30 grudnia 2013 roku
w sprawie zmiany Regulaminu pracy dla Urzędu Miasta Kolno.
Na podstawie art. 1041 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy zarządzam, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie pracy dla Urzędu Miasta Kolno wprowadzonym Zarządzeniem
Nr 202/09 Burmistrza Miasta Kolno z dnia 5 maja 2009 r. § 25 otrzymuje brzmienie:
„ § 25
1. W przypadku spóźnienia się do pracy pracownik obowiązany jest niezwłocznie po przybyciu do pracy zawiadomić bezpośredniego przełożonego lub osobę prowadzącą sprawy kadrowe
o przyczynie spóźnienia.
2. Pracownik może być zwolniony od świadczenia pracy na czas niezbędny dla załatwienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, jeżeli sprawy te wymagają załatwienia
w godzinach pracy.
3. Pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w ust. 2, jeśli czas ten odpracował, nie później niż do końca okresu rozliczeniowego, w którym miało miejsce wyjście prywatne.
4. Sposób i termin odpracowania ustala każdorazowo bezpośredni przełożony pracownika biorąc pod uwagę wniosek pracownika i potrzeby Urzędu, zapewniając w tym zakresie ścisły nadzór
i ewidencję.
5. Odpracowanie zwolnienia nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych.
6. Pracownik może w celu załatwienia spraw osobistych wystąpić o udzielenie czasu wolnego
w zamian za wcześniej wypracowane nadgodziny.
7. Nieodpracowanie wyjścia w celach prywatnych powoduje proporcjonalne obniżenie należnego wynagrodzenia za pracę w pierwszym miesiącu następującym po miesiącu, w którym udzielono zwolnienia o kwotę obejmującą czas nieobecności w danym miesiącu.
8. Zwolnienia na wyjście prywatne mają wyłącznie charakter uznaniowy i zależą wyłącznie od woli pracodawcy. Zwolnień od pracy pracownika udziela Burmistrz Miasta, Zastępca Burmistrza, Sekretarz Miasta.
9. W celu odpracowania wyjścia prywatnego, pracownik winien przed udzieleniem mu zgody na to wyjście złożyć pracodawcy „Wniosek o odpracowanie zwolnienia od pracy udzielonego
w celu załatwienia spraw osobistych” stanowiący załącznik Nr 2 do Regulaminu pracy.
10. Odpracowanie wyjścia prywatnego powinno odbywać się w taki sposób, aby wyjścia krótsze niż 30 minut były odpracowywane jednorazowo, zaś dłuższe mogą być odpracowane w ciągu kilku dni, w przyjętym okresie rozliczeniowym, jednak czas odpracowania takiego wyjścia
w danym dniu nie może być krótszy niż 30 minut. Maksymalny czas odpracowywany w ciągu doby nie powinien przekraczać 5 godzin.
11. Wyjście prywatne wcześniej zaplanowane nie powinno być dłuższe niż 2 godziny w ciągu dnia. W przeciwnym razie pracownik powinien wziąć w tym dniu urlop wypoczynkowy.
12. W sekretariacie Urzędu Miasta prowadzi się ewidencję wyjść prywatnych i służbowych pracowników w godzinach pracy. Pracownik zobowiązany jest przed każdorazowym wyjściem prywatnym i służbowym bezzwłocznie wpisać w „Książce wyjść” godzinę wyjścia, a po powrocie godzinę przyjścia, potwierdzając to własnoręcznym podpisem.
13. W przypadku wyjść służbowych pracownik dodatkowo obowiązany jest do wpisu miejsca
i celu wyjścia.
14. Zwolnienia na wyjścia służbowe udziela bezpośredni przełożony.
15. Rozliczenia czasu wyjść prywatnych z czasem odpracowania w odniesieniu do miesięcznego wymiaru czasu pracy, na koniec okresu rozliczeniowego dokonuje pracownik
ds. pracowniczych i kadr prowadzący ewidencję czasu pracy.
16. Ze względu na kwestię rozliczenia wynagrodzenia zaleca się, aby odpracowanie miało miejsce bezpośrednio po udzielonym zwolnieniu, najlepiej gdyby oba zdarzenia miały miejsce w tym samym miesiącu.
17. Wyjścia prywatne i odpracowania winny się bilansować na koniec czteromiesięcznego okresu rozliczeniowego.
18. Niewpisanie powrotu w „Książce wyjść” traktowane będzie jako przebywanie pracownika poza miejscem pracy do końca dnia roboczego.
19. Pracownik opuszczając miejsce pracy obowiązany jest poinformować najbliższych współpracowników o:
1) miejscu i czasie swojego pobytu – w przypadku wyjść służbowych,
2) czasie – w przypadku wyjść prywatnych. „
§ 2.
Regulamin wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od podania go do wiadomości pracowników w sposób przyjęty w zakładzie pracy.
§ 3.
Zarzadzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metryka strony